måndag 28 maj 2012

Nä, nu ändrar jag mig igen
Bildspelet blev inte så bra eller kändes helt rätt så jag är tillbaka på att visa de utskrivna bilderna, dock inte inramade då det visade sig vara dödfött, istället har jag valt att montera bilderna på foamboard (samma material som jag använt till plattorna som mina hus står på). Det känns inte som att jag fått göra en kompromiss även om det inte var så som jag tänkte presentera mitt arbete på från början.
Genom att montera bilderna på foamboard sticker de ändå ut lite grann mot vad de skulle gjort om man satt dem direkt på väggen utan foamboard, och istället för att ha en ram runt som kan begränsa både läsningen av bilden så känns foamboard som ett riktigt bra alternativ.

Jag har varit lite avtänd på hela presentationen nu i några dagar just för att saker å ting inte gått som jag velat (och som varit lite av en röd tråd och insikt jag fått handskas med genom hela arbetet) men efter dagens presentationer känner jag suget igen.

Ja, det här blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar