torsdag 24 maj 2012

En uppdatering
Sen sist har det inte hänt så mycket då jag mest har fajtats med passpartouter, ramstorlekar och utskrifter. Lyckligtvis visade det sig att jag hade en hemlig välgörare ändå, tack för pappren!

Oturligt nog så passade inte de heller i ramarna, och jag har inte råd att köpa varken nya papper eller ramar... så, jag har tänk om (igen). Jag får denna gång inse att förutsättningarna för att visa fotona i ramar som fina fotografier vilket var min tanke från början, inte gick hela vägen hem denna gång. Jag insåg också att jag kanske var lite låst vid tanken att visa fotona i ramar. Anledningen till att jag ville visa dem i ramar från början var för att jag under årets gång och tidigare mest visat film eller bilder via dator och denna gång ville komma bort lite från det.

Men sen jag började tänka på om det faktiskt var "fina foton" jag ville visa och om de sade så mycket om det jag ville säga med mitt arbete. Nu har jag istället beslutat att presentera mitt arbete i form av en film eller bildspel om man så vill, för att det då blir någon form av rörelse och inte så platt som ett foto i ram ändå kan bli ibland.

Idag ska jag därför se över mitt bildmaterial igen och sammanställa det till en film som jag känner mig nöjd med. Jag ska även skriva klart min text och läsa in den. Mitt nya kontor för ändamålet ser ut så här:

Jag kan inte klaga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar