tisdag 2 december 2014

Sår ett frö

Så var skrivprocessen igång!

Jag har, för att kunna balansera på den tunna tid vi fått till arbetet, återigen kört på ett för mig tidigare vinnande koncept med SCHEMAT. Det vill säga, jag har för att göra tiden mer överskådlig för mig själv gjort ett, högst enkelt, schema över kommande veckors disponering av just min tid. Det känns bra för nu känns det lite mer som att jag har koll på läget och dagarna blir mindre abstrakta. Men schemaläggning av tid går lite emot det som jag spenderat förmiddagen åt att läsa om så jag känner mig också lite vilsen i tanken där. Dock känner jag ändå att schemat krävs för att jag skall få rätsida på alla tankar som far omkring.

Det känns också som att jag sår ett litet frö om Tiden då jag senaste veckan funderat en hel del kring det där med tid och reflektion/meditation för att nå kunskap/insikt. Och speciellt efter överlämningspresentationen så känns det som att tidsfröet vuxit sig lite lite större och mitt arbete kom att handla kanske mer om det, speciellt som efter att jag börjat läsa och tanketextskriva på uppsatsen. Vi får se vart det växer och bär.


1 kommentar:

  1. Den alltid närvarande och tankegäckande tiden!
    Spännande :) Jag har också gjort ett schema haha ;)

    SvaraRadera