torsdag 27 november 2014

Hur gå vidare?

Nu har jag hållit på och gjutit navlar ett tag och efter att ha gjutit några rättvända kan jag konstatera att just de inte är lika spännande som de negativa formerna. Jag känner också att jag nu gjort detta ett tag och att jag kört fast i det. Dock händer det något när de placeras bredvid varandra, men mer än så är det inte just nu. Jag vet inte alls hur jag skall gå vidare eller hur den framtida presentationen kommer att se ut, det behöver jag väl i och för sig inte veta än men det skulle kännas bra att känna sig sugen på idén igen eller i alla fall veta hur jag skall ta den vidare. Skall försöka summera min process och arbetet hittills för att se om det ger något.

Och så en referens:

Tidningen Uttryck - lärande, estetik och kommunikation #6:2014 med tema Tid damp precis ner i brevlådan full med intressant läsning om tid inom skolan. På något sätt känns det som relevant läsning för det jag nu tänker på, försöker förklara med någon sorts tankekarta:


navelskåda/blicka inåt --> reflektera --> nå kunskap (så krävs) -->  tid





1 kommentar: