tisdag 20 maj 2014

Våga då!

Jag tänker inte bli som dem. Om det är nåt som det gestaltande arbetet hjälp mig med så är det att se den egna praktiken och reflektera kritiskt samt att våga. Så nä, jag tänker inte bli som dem i texten. Ett möjligtvis naivt påstående men jag tänker att en så länge en medvetandegör för sig själv så blir det lättare att hålla sig därifrån.

ps: gelé-experimentet lyckades! Nu är det bara att vänta och låta det gro till sig ordentligt.


[Folkesson, Lena. Perspektiv på skolutveckling. Studentlitteratur, Lund, 2004]


1 kommentar:

  1. Åh herregud en gör ju misstag hela tiden det finns ju ingen finess i att blåsa upp luftslott och fejka nån slags prestige i att en alltid gör rätt.. det är faktiskt möjligt att en inte gör allting utefter ens egna bästa förmåga 100% allt jämt heller. Alla är människor, till och med lärare. Jag hoppas att det kommer fler och fler som inte räds en självkritisk blick! Sen är det lättare att bolla med någon annan, men nej, jag håller med dig, tänker inte bli som den person texten beskriver.

    SvaraRadera