onsdag 14 maj 2014

Dekonstruktion av C-uppsats

Typ.

För att få en bättre översikt över min text och för att jag behöver vara nästan övertydlig med mig själv för att jag har mycket i huvudet just nu tänkte jag att det vore bra att göra uppsatsen mer handfast och överskådlig genom att skriva ut mina sidor, klippa isär textstyckena, placera ut dem på golvet och flytta runt dem. Kanske hittar jag på det här sättet enklare de övergångar eller bryggorna mellan textstyckena och den riktning som jag letat efter. Förhoppningsvis gör detta att jag sitter slippa i flera dagar med att flytta runt stycken fram och tillbaks utan att ta mig någonstans.

En spontan tanke nu när jag tittar på den såhär, så känns den inte alls 17 sidor stor och övermäktig ut utan mer hanterbar. Konstigt. Som att jag trampat vatten men nu lärt mig simma. Har också insett att jag kanske skiftat fokus från identitet till lärprocesser.

Tips till kurskamrater att pröva om ni också trampar vatten. 



2 kommentarer:

  1. gött att gå å bli analog ibland, tänker testa när ja kommer upp i lite text.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gört, det var precis vad jag kände! Det blir ofta för mycket sus å brus i knoppen ändå när en sitter sådär framför en skärm så jag kan verkligen rekommendera att göra så där just för att det var enklare att se övergångar och liksom lägga pussel mellan de olika delarna. Jag tror också jag tänkte mer på texten som ett pussel när jag gjorde det också vilket gjorde det enklare än om jag tänkt på det somatt jag skrev en text. om du fattar?

      Radera