måndag 22 oktober 2012

Såhär efteråt...
Då känns det lite sådär men nu är det i varje fall gjort och jag har flera olika bitar att välja mellan. Jag hade "turen" att hitta ett träd som hade en grov gren som satt långt ner och som jag kom åt att såga i. Det var inte bara jobbigt emotionellt utan även jävligt jobbigt fysiskt eftersom ek är ett sådant kompakt trä och som nu också var väldigt fuktigt. Jag hade foto och inspelningsassistans men sågandet stod jag för, eftersom det kändes viktigt att det var jag som gjorde det. Att det var jag som handskades med mina kluvna känslor, och att det var jag som efteråt kände efter. 

Ställningen mellan mig och eken i rond ett står 1-1. Det är inte mer än rättvist. 

Idag ska jag såga till, torka och förbereda träet för ljudet. Jag ska också lyssna igenom och börja klippa till ljudfilerna, vilket ska bli spännande för nu känns det äntligen som att projektet är igång på riktigt. 
Jag brukar alltid, i början av ett projekt, köra igång med själva görandet direkt för att se vart det leder men eftersom jag hade så kluvna känslor till sågandet så kändes det liksom inte som att jag kommit igång eftersom det mesta bara fanns i tanken fram tills dess. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar