måndag 14 maj 2012

Ny vändning
Jag började med att bygga och leka fram någonting med mitt material utifrån den iden jag hade, det vill säga bygga små hus uppe på eller i hus-tejpklumpen för att se vad som hände.

Men det slutade med att jag istället fokuserade på de nya husen utan att få med så mycket av tejpen i arbetet. Jag har istället en ny ide utifrån det som jag vill testa.

Bare with me...
Eftersom vädret och olika faktorer är emot mig så vill jag istället att jag skulle ta vädrets makter till vara, eller låta dem vara en del i mitt projekt. Idag har jag byggt små hus som jag sedan monterat på en platta, dessa tänkte jag sen sätta ut i ösregnet och dokumentera hur vädret förstör dem. En annan tanke var också att kanske sjösätta en båt med ett av husen, för att få lite spridning på dem.

Ah, vi får se, jag kanske är helt ute och cyklar, jag vet inte, men som jag sagt tidigare, får jag en ide vill jag köra på den för att se var det landar.

Men som sagt, jag vill inte hamna i samma hjulspår som min stopmotion film.

2 kommentarer:

  1. Jätterolig idé! Jag tänker lite på de småhusen en av de från Tokyo visade i sin redovisning:)

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag hoppas att jag lyckas bra med genomförandet också. Än så länge har det ju gått sådär, så därför använder jag mig av de makter som stjälpt mig hittills.

    Ja just det de som var helt galet pyttesmå. Jag uppfattade aldrig vad hennes tanke var med dem tyvärr :/

    SvaraRadera