måndag 14 maj 2012

Äntligen!
Ja nu brutal drog jag ur tummen ur baken och faktiskt g j o r d e n å g o n t i n g ! Jag blev nästan lite chockad själv, när jag såhär på måndagskvällen runt nio snåret drog på mig full regnvädersmundering och beväpnad med kamera begav mig ut i grönskan för att "sjösätta" mitt första hus som ska få möta vädrets makter. Det känns hur bra som helst!
Äntligen!

Imorgonbitti ska jag gå dit igen för att se och dokumentera hur huset ser ut.

Skala.

Glad konstnär dansar på hemvägen.

2 kommentarer:

  1. Tycker det ser häftigt ut! Kul idé!
    Måste de vara i skogen och söta idyll hus? det kan inte vara höghus eller idyll hus i staden eller någe sånt? :)
    eller små husbåtar i älven? :D

    Går att spinna loss på hur mycket som helst, kul grej.. tänker lite på trädkoj hotellen i Luleå

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Ja inspirationen var från en trädkoja jag såg i skogen faktiskt. Jag vet inte men jag tror jag vill ha såna här hus mest för att de konnoterar vissa saker, och kan fungera som en metafor för olika saker.

    Jag försökte faktiskt göra höghus men det blev liksom mest en kartongkub som inte alls påminde om ett hus. Jag tänkte sätta några inne i stan och en i havet. Denna var första testet.
    Ska strax gå ner och se vad nattens regn gjort med det :D

    SvaraRadera