söndag 15 april 2012

GESTALTNINGSARBETE - KONFLIKT
Förra veckan inleddes en sju veckors lång gestaltningsperiod, temat denna gång är konflikt. För att få tummen ur så att säga har jag idag sökt inspiration både här och var. Det går dock lite segt och det hela är ännu i tankestadiet vilket gör mig lite stressad och allt jag hör är mantrat Alex nämnde idag "BÖRJA I TID! eka i huvudet. Än så länge har jag för att få igång huvudet varit med på kroki i skolan och idag har Doris och jag gjort Gif-animationer till videovisningen på Bildlärarnätverksträffen den 24/4.

Är förövrigt också peppad på morgondagens föreläsning om det radikala.

Annars har jag utifrån temat konflikt fastnat en del på det där att våga ta plats, synas och stå på sig. Jag vet inte men det har susat runt i knoppen på mig nu ett tag och verkar inte släppa så kanske är det en tråd jag spinner vidare på, vi får se. Här är lite sådant som inspirerat mig i den tankegången.

Ett omöjligt hus i Japan, se fler bilder -> här <-

The pothole Gardener med sina guerrilla gardening projekt.

Detta av Hayley Warnham, via the Jealous Curator.

Via Tistledown spirits

Alicia Sivert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar