onsdag 12 november 2014

För påminnelsens skull





















Det känns också skönt, när jag läser igenom mina tidigare inlägg från andra gestaltningsprocesser, uttryckt med mina egna ord, att se att det alltid är så här i början även om jag vet om det. Jag skulle nog kanske säga att jag befinner mig någonstans mellan förvirring och att samla på sig. Andra arbetar med fysiska material men jag brukar samla på i huvud och känsla först och låta resten spira utifrån det. Idag har jag också gjort en s.k. bakvänd tankekarta (där en istället för att ha en mitt där alla ord kommer ur, så skriver en de yttre orden först för att se om en kan finna mittens nämnare) genom att se till mina tidigare teman. Jag har en idé om vad jag vill göra, eller i alla fall ett sorts avsparkstema men jag ville ändå för översiktens och reflektionens skull göra kartan för att se om det kunde finnas någonting i den som jag kan återkoppla till i det jag gör nu. Annars arbetar jag vidare med kropp(en).

Den bakvända tankekartan ser för tillfället ut så här, men kan tänkas byggas på:























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar