onsdag 5 november 2014

Börjar med vadå?

Å så gick startskottet!

Jag vill sätta igång så jag har idag tagit mig till min ateljé men vad jag skall arbeta med är oklart så jag har sökt i bildarkivet och startat en anslagstavla specifikt för den här kursen på Pinterest, länk här.

Frågorna regnar tätt och fler lär de bli... men, om jag skall hitta en ingång så kanske den skall ta sin början i det jag inspireras och funderar mycket kring just nu. Se Pinterests bildexempel, då det är lättare att inte fastna i orden. Jag kan tänka och tänka men har svårt att "känna fullt ut" för ett ämne och kommer således ingenstans, men sen inser jag ju att jag faktiskt inte alls behöver förbinda mig till att det är det här det skall bli sen. Tur. För det är ju hela grejen med att arbeta processbaserat. En börjar någonstans för att sen länkas vidare.

En påminnelse kan vara nyttig ibland.

Ref:
John Isaacs skulpturer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar