måndag 9 juli 2012

Ytterligare utökning
Nu har jag gått från två plantor till nuvarande sex. Igår fann jag en pallkrage i ett buskage som jag kånkade hem, som handen i handsken kändes det ju som nästa steg för min odling. En inramning! Och gratis är ju, som vi alla vet, mycket gott! Jorden som jag fyllde kragen med var lika gratis den, hyresvärden har ett "förråd" av jord till sina odlingar där jag tog för mig. Hela kalaset tog ungefär två timmar och litervis av svett eftersom det krävdes en del bärande av jord.

Jag undrar hur långt jag kan ta det tills någon anmärker på det. Kanske ska jag anlägga en stenplats framför eller bygga mig en pizzaugn av lera, den som lever får se! Jag är intresserad av var gränsen går. Hur stor "åverkan" får jag göra innan någon säger något? Jag antar att folk tror att jag fått både pallkragen och jorden av värden eftersom det är på gården/lekparken jag vistas.

Varför har jag gjort detta då kan man undra?

Infall. Känsla. Slump? Tja, va vet jag..

Jag har gått ifrån ilskan lite grann, konstigt nog är jag tillbaks där i det "glada disneybuset" igen men vi får se vart det landar. Jag är hursom mycket glad över att personan lett mig hit och att den fått igång mig. jag gillar busets väg! Tack å bock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar