söndag 8 juli 2012

Frottagefeelings
För att släppa på kontrollen låter jag som sagt känslan/min persona leda mig framåt.

Liten tankekarta:

Stadsvandring utan mål, stanna upp, känna in. frottera. fota, tänka efter, smälta. bus för förändring - gränsdragning - bus - odla - reklam - störande - finna lugn. finna enkelhet och skönhet i det "fula". ta något och göra om det till någonting annat.

Utifrån frottagetekniken blev jag intresserad av abstrakta former/kompositioner i omgivningen. Oljefläckar, färgstänk, bladverk, asfalt, grus och annat som fångade min uppmärksamhet och som inte tillkommit med en tanke om att det skall vara konst. Det var främst de här som jag inspirerade att göra detta, jag drogs till dem för att de är vilda och organiska till formen/uttrycket.

Jag letade lager, former och kompositioner i omgivningen som tilltalade mig och dokumenterade med foto. Enkla vackra saker som egentligen inte kanske läggs märke till eller som ses som klotter eller som uppkommit av en slump eller som helt enkelt bara tilltalade mig för stunden. Något som också hänt vad gäller min odling, se föregående inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar