tisdag 31 juli 2012

Eftertanke
Som jag nämnde i ett inlägg innan så var jag lite kluven till hur mycket jag skulle lägga ut här på bloggen då projektet var en olaglig handling (hamnar jag i brottsregistret kan jag få svårt att få lärarjobb), men nu har jag som ni märkt bloggat om det. Jag vet att en uppgift var att veckovis skriva en reflektion kring vad man höll på med, vilket jag fann svårt av anledningen jag nämnde ovan. Jag har därför gjort valet att inte skriva alltför mycket utan att jag känt mig trygg med det.

Dock var det som alltid lika svårt att koka ner flera veckors intensiva arbete, tankegångar, diskussioner och referenser till ett lagom långt blogginlägg utan att svamla allt för mycket. Jag hoppas ändå att det sammanfattande inlägget ger någon sorts klarhet. Något som jag inte nämnde i det inlägget var att jag haft otroligt roligt under de här veckorna, jag är verkligen glad att jag valde att gå båda sommarkurserna och plockade godbitarna från de båda.

Odlingsprojektet är pågående och har till och med utökats med några squashplantor:

Några grannar har kikat lite nyfiket, en annan sagt "va fint, är det du som odlar där?" men annars har det inte hänt så mycket. Vet inte vad jag trodde skulle ske, det är ju inte så att hyresvärden inte tillåter odlingar rakt av. Däremot måste man be om lov först... så kanske väntade jag mig att odlingen skulle tas bort, i vilket fall när pallkragen tillkommit. Att den var ivägen eller så när de ska klippa gräset, men de har snällt klippt runt kragen! Förutom några små barnfötter i kragen så har jag inte märkt att någon gjort någon inverkan på min "åverkan".

Vad gäller mönstren, så fortsätter jag leta, då jag ser saker som tilltalar mig dagligen.

Just nu är jag helt slut i knoppen efter att ha arbetat så intensivt i några veckor så jag tänker helt enkelt ge mig själv lite time off, stanna hjärnans konstanta tankesnurra, kliva av tåget och bara vila. Jag behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar