tisdag 22 maj 2012

V21
Den senaste veckan har jag redigerat bilder men också funderat på vad mitt nästa steg skall bli. Jag kom på iden om att det skulle vara väldigt intressant att se vad som hände när jag sände ut mina hus med ballong, vilket, till skillnad mot de valda platser där jag sjösatt dem, inte kunde styras. Jag började därför söka runt på olika sidor på nätet för att lära mig hur man konstruerade en rislampa.

Jag byggde också en rislampa och fick tampas med och väga in faktorer som att husen behövde göras mindre och lättare för att ballongen skulle kunna lyfta eller hitta en bra eldkälla som inte heller den var för tung för ballongen. Sagt och gjort, detta prövades på och jag fann lösningar och till slut hade jag också konstruerat en ballong redo att sändas upp i skyn.

Men som med många av sakerna alltigenom min process så gick det inte heller denna gången enligt planen, jag skäms att säga det men jag eldade nästan ner mitt hus på kuppen så någon ballongfärd blev det inte. Det känns som ett misslyckande då jag verkligen ville se vad som hände men också just för att det kändes som ett naturligt steg att ta. På grund av "eldsvådan" så blev jag rädd och kände att det nog var säkrast att lämna den vägen men har heller ändå inte känt att tiden jag lagt ner på att lära mig att bygga en ballong eller konstruktionen av den var kortkastad.

Sedan dess har saker och ting fått tid att sjunka in och jag känner att det nog nästan är lite skrattretande att precis allting genom min processresa inte har gått att styra, ALLS! En nyttig lärdom, helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar