Så var skrivprocessen igång!
Jag har, för att kunna balansera på den tunna tid vi fått till arbetet, återigen kört på ett för mig tidigare vinnande koncept med SCHEMAT. Det vill säga, jag har för att göra tiden mer överskådlig för mig själv gjort ett, högst enkelt, schema över kommande veckors disponering av just min tid. Det känns bra för nu känns det lite mer som att jag har koll på läget och dagarna blir mindre abstrakta. Men schemaläggning av tid går lite emot det som jag spenderat förmiddagen åt att läsa om så jag känner mig också lite vilsen i tanken där. Dock känner jag ändå att schemat krävs för att jag skall få rätsida på alla tankar som far omkring.
Det känns också som att jag sår ett litet frö om Tiden då jag senaste veckan funderat en hel del kring det där med tid och reflektion/meditation för att nå kunskap/insikt. Och speciellt efter överlämningspresentationen så känns det som att tidsfröet vuxit sig lite lite större och mitt arbete kom att handla kanske mer om det, speciellt som efter att jag börjat läsa och tanketextskriva på uppsatsen. Vi får se vart det växer och bär.
Visar inlägg med etikett Uppsats. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Uppsats. Visa alla inlägg
tisdag 2 december 2014
onsdag 30 april 2014
Textskrivandet tar vid
Idag hade vi första handledningen på textdelen. Efteråt gick jag och lånade en hel drös med böcker som jag hoppas ska vara till hjälp i skrivandet. Några har jag läst/använt tidigare och andra inte och vissa av dem kanske inte alls är på just det jag tänkt skriva om men jag kanske kan plocka ut något ur dem. Så nu ska jag läsa och sålla för att se om det är något jag kan använda eller ej. Jag är alltså i insamlingsfasen av skrivprocessen och är peppad på att börja skriva. Däremot tycker jag att det känns svårare att formulera en frågeställning att utgå ifrån eftersom mitt gestaltande arbete är pågående. Den oron blev dock lugnad efter morgonens handledning, så nu ska jag som sagt börja läsa, läsa, läsa.
Böckerna jag lånat är:
_ Socialpedagogik och samhällsförståelse. Eriksson, L., Hermansson, H-E. & Münger A-C. (red). Brutus Östlings Bokförlag Symposium, Stockholm, 2004
_ Att bli sig själv. Brodin, M., Hylander, I. Liber AB, Stockholm, 1997
_ Identitet och våld: illusionen om ödet. Sen, A. Bokförlaget Daidalos AB, Göteborg, 2006
_ Socialpedagogik. Madsen, B. Studentlitteratur, Malmö, 2008
_ Det sociala livets emotionella grunder. Wettergren, Å., Starrin, B. & Lindgren, G. (red). Liber AB, Stockholm, 2008
_ Gruppsykologi: om grupper, organisationer och ledarskap. Svedberg, L. Studentlitteratur, 2007 (4:e upplagan)
_ Identity Development: Adolescense through adulthood. Kroger, J. Sage Publications, London, 2007 (2:a upplagan)
Förutom dessa har jag ställt mig på kö på Dialog, samspel och lärade (Dysthe, O) & Risker i kunskapens mellanrum: en studie i tre delar (positioner, färdriktningar, kartans vita fält) (Persson, J)
Jag fick också med mig referensen: http://trinhminh-ha.com/books/ från handledningen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
